Ciągniki rolnicze John Deere: typowe problemy i jak je naprawić
Traktory mają tendencję do awarii w najmniej odpowiednich momentach. Niezależny mechanik Lee Morley przygląda się modelom John Deere, oferując kilka wskazówek, jak zmniejszyć prawdopodobieństwo kosztownych awarii i wykryć problemy, zanim staną się zbyt poważne.
Lee Morley ma ponad 20 lat doświadczenia w pracy z traktorami i maszynami John Deere. Zanim zaczął pracować na własny rachunek, pracował dla dealera Ripon Farm Services w Yorkshire oraz Tallis Amos w Worcestershire.
Obecnie działa z rodzinnego gospodarstwa w Clifton-on-Teme, Worcestershire, i nadal specjalizuje się w naprawie, serwisowaniu i odbudowie sprzętu Deere.
Złącza Canbus w serii 6030
Dość częstym zadaniem w traktorach serii 6030 jest wymiana złączy Canbus, które są odpowiedzialne za pojawianie się serii losowych kodów błędów na ekranie Command Center – szczególnie 2000.09.
Traktory z mechanicznymi zaworami rozdzielającymi mają cztery złącza: jedno w komorze silnika, jedno w tablicy bezpieczników za siedzeniem, jedno pod dźwignią zakresu i jedno przy zbiorniku paliwa. Te wyposażone w elektryczne zawory mają dodatkowe złącze w pobliżu pompy hydraulicznej.
Dla osoby, która nie wie, co robi, mogą być one trudne do zamontowania, ale doświadczony mechanik może to zrobić w około godzinę – koszt złączy to około £37 za sztukę, plus robocizna.
Czasami podobny zestaw kodów może być wyświetlany, jeśli uszkodzony jest ECU.
Prosty sposób na rozróżnienie problemów to brak wyświetlania godzin pracy silnika – które są przechowywane w ECU – na desce rozdzielczej.
Zastępcze ECU można znaleźć za około £1,000, ale muszą być one zaprogramowane przez głównego dealera.
Pompa wody w serii 7600
Pompy wody w ciągnikach John Deere 7600 czasami zawodzą, co powoduje szybkie przegrzewanie się traktora. Jednak fakt, że traktor nagrzewa się tak szybko, ułatwia zauważenie problemu, zanim dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń.
Diagnostyka jest prosta, ponieważ wskaźnik natychmiast skacze na czerwone pole, a buzzer ostrzegający przed przegrzaniem włącza się. Koszt pomp wody to około £140, a ich wymiana zajmuje około trzech godzin.
Utrata napędu WOM w serii 7930
Prosta awaria sprężynowego pierścienia segera była przyczyną zatrzymania napędu WOM w 7930. Traktor pracował z dużą prasą kostkującą, a wstrząsy spowodowały pęknięcie pierścienia.
Spowodowało to przesunięcie wewnętrznego zaworu smarowania w zespole sprzęgła, co powodowało wyciek całego oleju z układu za każdym razem, gdy napęd był włączony. Część kosztowała zaledwie £2.10, ale Mr Morley potrzebował całego popołudnia i wieczoru, aby ją zamontować.
Proces wymagał demontażu zespołu zaczepu, spuszczenia oleju z tylnego mostu i usunięcia obudowy WOM, zanim uzyskano dostęp do zespołu sprzęgła.
Hamulce w serii 6030
Ponieważ John Deere używa jednego układu olejowego do tylnego mostu, hamulców i skrzyni biegów, kluczowe jest, aby tarcze hamulcowe były wymieniane, zanim zaczną się rozpadać i krążyć po układzie.
Przy rozsądnej jeździe hamulce mogą wytrzymać tysiące godzin, ale ciężcy użytkownicy mogą szybko spowodować uszkodzenia. Tarcze kosztują od £150 do £200 za sztukę, a ich wymiana zwykle zajmuje około dnia. Jednak koszty zaczynają rosnąć, jeśli były one zaniedbane i konieczna jest wymiana tłoków i płyt oporowych.
Jeśli hamulce zaczęły się rozpadać, należy sprawdzić i w razie potrzeby wyczyścić sitko ssące w obudowie tylnego mostu z zanieczyszczeń.
Odbudowa tylnego mostu w serii 7530
Niezwykły problem ze smarowaniem w tylnym moście 7530 spowodował zablokowanie zakresów C i D w skrzyni biegów Auto Quad do wału i uszkodzenie koła koronowego. Aby to naprawić, Mr Morley rozebrał traktor, odbudował część zakresów skrzyni biegów i zamontował nowe koło koronowe i koło talerzowe. Muszą one być wymieniane jako para dopasowana.
Była to duża praca, a rachunek wyniósł około £8,000. Jednak koszty byłyby znacznie wyższe przez głównego dealera używającego nowych części.