Ubezpieczyciele przyspieszają procedury wypłat odszkodowań dla poszkodowanych przez powódź gospodarstw

Ubezpieczyciele przyspieszają procedury wypłat odszkodowań dla poszkodowanych przez powódź gospodarstw

Po nawałnicach i podtopieniach, instytucje ubezpieczeniowe przyśpieszają działania mające na celu wypłatę odszkodowań dla poszkodowanych rolników. Procedury likwidacji szkód zostały maksymalnie uproszczone, co pozwala na ich realizację nawet w ciągu jednego dnia. Ubezpieczyciele uruchomili specjalne linie telefoniczne, które umożliwiają błyskawiczny kontakt z likwidatorami wysyłanymi na tereny dotknięte podtopieniami. Celem jest jak najszybsze udzielenie pomocy tym, którzy ucierpieli.

W reakcji na tragiczną sytuację na południu Polski, zakłady ubezpieczeń podjęły dodatkowe działania już od piątku. Monitorują rozwój wydarzeń i utrzymują stały kontakt ze swoimi klientami na zagrożonych obszarach.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez prezesa zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń, Jana Grzegorza Prądzyńskiego, klientom znajdującym się na terenach, gdzie występuje ryzyko powodzi, wysyłane są wiadomości SMS z ostrzeżeniami i prośbą o kontakt w przypadku konieczności udzielenia pomocy. Wszystkie działania mają na celu maksymalne uproszczenie procedur, umożliwiając szybką wypłatę odszkodowań.

Podczas tak tragicznych wydarzeń, jak powódź, najważniejsze jest ratowanie życia i zdrowia. Polska Izba Ubezpieczeń przypomina o podstawowych zasadach postępowania w sytuacji zagrożenia. Należy reagować na polecenia służb, a po ustąpieniu bezpośredniego zagrożenia skontaktować się z ubezpieczycielem w celu szacowania strat i likwidacji szkód.

Jednocześnie Polska Izba Ubezpieczeń przekazuje kilka podstawowych zasad postępowania w sytuacji zagrożenia powodziowego. Należy zgromadzić niezbędne zasoby, takie jak żywność o długim terminie przydatności do spożycia oraz zapas wody. Zabezpieczyć mienie, przede wszystkim wartościowe rzeczy i dokumenty. Podczas ewakuacji należy postępować zgodnie z zaleceniami służb ratunkowych. Po powodzi można wrócić do domu tylko za zgodą lokalnych służb i po sprawdzeniu instalacji przez fachowców. Zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi jest kolejnym krokiem.